Do zadań Działu Planowania, Organizacji i Nadzoru należy:
- opracowywanie projektów zmian struktury organizacyjnej oraz ostateczne opracowywanie wewnętrznych aktów normatywnych, ich ewidencjonowanie i rozprowadzanie,
- współpraca z jednostkami zewnętrznymi w zakresie organizacji jednostki,
- sporządzanie oraz ewidencja umów zawieranych przez szpital z podmiotami zewnętrznymi, nadzór i kontrola nad sprawami administracyjnymi wynikającymi z aktów prawa wewnętrznego,
- opracowywanie i prowadzenie spraw związanych z podmiotowością Szpitala oraz innych związanych z jego organizacją i prawidłowym funkcjonowaniem w oparciu o obowiązujące przepisy prawne,
- sporządzanie zarządzeń Dyrektora we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi,
- rejestracja, kontrola i realizacja zarządzeń resortowych, Rektora Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rady Społecznej przy szpitalu i Dyrektora Szpitala,
- opracowywanie i przygotowywanie materiałów dla Rady Społecznej Szpitala,
- udział w opracowywaniu: statutu, regulaminów, poleceń wewnętrznych, struktury organizacyjnej zakładu,
- przeprowadzanie procedur postępowań konkursowych i przetargowych, z wyłączeniem przepisów prawa zamówień publicznych,
- przygotowywanie i składanie ofert na świadczenia zdrowotne do NFZ realizowane przez szpital,
- analiza cennika świadczeń i jego aktualizacja,
- prowadzenie zbioru protokołów z kontroli zewnętrznych oraz sporządzanie odpowiedzi na wykonane zalecenia pokontrolne,
- prowadzenie dokumentacji skarg i wniosków oraz odpowiedniej korespondencji związanej z wyjaśnianiem,
- prowadzenie różnej korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej w zakresie działalności zakładu,
- prowadzenie dokumentacji medycznej związanej z pobytem chorego w szpitalu,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych informacji dotyczących działalności oddziałów i innych komórek organizacyjnych,
- prowadzenie sprawozdawczości i dokumentacji rozliczeniowej z realizacji kontraktów z NFZ,
- prowadzenie szkoleń dla personelu medycznego z zakresu udzielania i rozliczania świadczeń medycznych,
- rozliczanie wykonania świadczeń zdrowotnych przez poszczególne komórki usługowe szpitala,
- prowadzenie postępowań dotyczących skarg Pacjentów,
- sporządzanie sprawozdawczości, analiz i zestawień z realizacji świadczeń w zakresie zawartych umów,
- stała współpraca z oddziałami szpitalnymi i poradniami w zakresie prawidłowej ewidencji świadczeń w aplikacji rozliczeniowej,
- zbieranie, opracowywanie oraz analizowanie materiałów statystycznych z zakresu działalności szpitala,
- kontrola i nadzór nad prowadzeniem ewidencji Pacjentów hospitalizowanych w oparciu o program komputerowy,
- gromadzenie i wydawanie dokumentacji dotyczącej chorych,
- prowadzenie Archiwum, w tym:
- przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji medycznej,
- prowadzenie ewidencji posiadanej dokumentacji,
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.
- udostępnianie dokumentacji medycznej dla Pacjentów oraz podmiotów zewnętrznych poprzez sporządzanie kopii i odpisów,
- sporządzanie wskaźników i opracowań statystycznych z zakresu działalności Szpitala,
- rejestracja urodzeń i zgonów,
- nadzorowanie pod względem merytorycznym prawidłowego wypełniania kart statystycznych,
- prowadzenie dokumentacji medycznej związanej z pobytem chorego w szpitalu, a w szczególności:
- księgi głównej przyjęć i wypisów,
- korespondencji dotyczącej pobytu chorego w szpitalu (np. wystawianie zaświadczeń o pobycie, wykonywanie odpisów i kserokopii dokumentacji medycznej),
- prowadzenie sprawozdawczości i statystyki medycznej.
- prowadzenie dokumentacji rozliczeniowej związanej z wypisem Pacjenta z oddziału.
Kierownik Działu Planowania Organizacji i Nadzoru – mgr Agata Rojek.